Wie had er vroeger of nu geen probleem mee


Kort verhaal 8.


Waarom moet iedere dag beginnen met opstaan?
Ik kan me voorstellen dat iedereen daar wel eens moeite mee heeft gehad. Zeker als je de avond ervoor een leuk feestje hebt gehad dat tot in de kleine uren duurde en waarbij de drank rijkelijk vloeide.
Het antwoord op de vraag lijkt me niet zo moeilijk want anders lig je een groot deel van de dag met de luie kont in bed! Die kans is tenminste groot, zeker als je lekker aan het puberen bent.

Toen ik de zin las dacht ik met plezier terug aan een lied uit mijn jeugd van de pop-art groep Het.
Het liedje kwam in de top veertig tot de negende plek in 1965, jaren voordat ik voor het eerst naar een baas zou gaan.
Toch sprak de tekst me erg aan: Het is weer tijd om op te staan Maar Ik heb geen zin om op te staan (hij heeft geen zin), ik heb geen zin om naar mijn baas te gaan . Met mijn blote voeten op het koude zeil …
Als het lied toevallig nog eens op de radio te horen is, zing ik het nog steeds uit volle borst mee. Jeugdsentiment!
Zelf kon ik in die tijd ook moeilijk uit bed komen. Ik geef het eerlijk toe.

Natuurlijk denk ik nog wel eens aan de tijd dat ik elke dag vroeg opstond. Meestal zonder problemen, soms na het weekend balend dat het weekend weer voorbij was.
Tegenwoordig, nu mijn werkzame leven er al een aantal jaren op zit, heb ik dat probleem niet meer.
Begrijp me goed, ik sta wel op maar vaak op een tijdstip dat ik zelf bepaal. Vooral dat gevoel van vrijheid, is een geweldig gevoel.
Ik zou dat gevoel iedereen wel gunnen.  

Reacties

Populaire posts van deze blog

Ik word er gek van ……

Angstige momenten (deel4) - Slot. Lees in dit lange blog wat Julia in een paar dagen allemaal meemaakte en hoe het uiteindelijk met haar en Tim afliep..

Angstige momenten (deel 3).