Een onverwachte verrassing. ‘Dat had je toch niet hoeven doen?’ glimlachte Jona.


‘Dat had je toch niet hoeven doen?’ glimlachte Jona. Ze was helemaal verbaasd toen ze de cadeaus had uitgepakt.
Het was zondagmorgen en we lagen nog heerlijk in bed. Het leek een mooie dag te  gaan worden want de zon scheen al door het half open gevallen gordijn.
Ik plaagde haar een beetje en zei : eigenlijk ben je helemaal nog niet jarig.
Je bent ’s avonds pas tegen zeven uur geboren. Ten minste, dat heeft jouw moeder mij altijd verteld.
Zaterdagavond toen we naar bed gingen, had ik de cadeaus al op het kastje naast haar bed gelegd en nieuwsgierig als ze was had de pakjes bevoeld.
Het ene pakje voelt zacht aan en het andere is hard, zei ze .Ik denk dat het een cadeaukaart is.  Ik reageerde niet.
De volgende morgen sliep ze nog toen ik haar wakker kuste. Gefeliciteerd met jouw verjaardag. Dertig jaar was ze geworden.
Eerst gaf ik haar het pakje dat zacht aangevoeld had.
Je moet het wel even aantrekken, zei ik .
Och, wat mooi, ’ zei ze toen ze het mooie lingerie setje zag. Zoiets heb ik altijd al willen hebben. Sinds wanneer kom jij in dat soort winkels?
Daarna pakte ze het andere cadeautje uit.
Zie je wel, een cadeaukaart, zei ze lichtelijk teleurgesteld.  
Kijk even goed op de kaart, zei ik. Toen zag ze het pas.
Het was een wellness dagje voor twee personen. Binnen in de kaart had ik een briefje gestopt waarin te lezen was dat het niet de bedoeling was dat haar vriendin meeging maar dat ik zelf voor het eerst in mijn leven met haar naar de sauna zou gaan. Ze was totaal verrast.
Zoiets had ik helemaal niet verwacht, zei ze .
Wacht maar tot we er zijn, antwoordde  ik.
We gaan lekker eten en ook nog een uurtje snoezelen.
Wat is dat dan? vroeg ze.
Heerlijke massages, zei ik.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Ik word er gek van ……

Angstige momenten (deel4) - Slot. Lees in dit lange blog wat Julia in een paar dagen allemaal meemaakte en hoe het uiteindelijk met haar en Tim afliep..

Angstige momenten (deel 3).