Ik houd van het ritmische geluid van de regen.

Kort verhaal 5.


Ik houd van het ritmische geluid van de regen.Iemand anders denkt er misschien wel heel anders over.En haat regen.
Natuurlijk heb ik genoten van die fantastische zomer die we achter de rug hebben maar af en toe verlangde ik ook wel naar een verfrissende regenbui.De geur van ozon in de lucht.Heerlijk.
Om eerlijk te zijn, heeft het wel heel lang geduurd voordat ik van dat geluid weer kon genieten.
Jarenlang was ik gelukkig in de liefde met Ilse. Abrupt kwam er echter een einde aan dat geluk. Ik weet nog steeds niet waarom.
Toen ik na een klus voor mijn werk in Amerika thuis kwam, reageerde niemand op mijn ‘ hallo schat, ik ben er weer‘ toen ik de deur opende.
Ik liep de kamer door en mijn blik viel op een briefje dat op de tafel lag.
Veel stond er niet in het briefje. Alleen dat ze verliefd was geworden.Op Bart, haar vroegere jeugdliefde.
Avonden vroeg ik me af wat er mis gegaan was in onze relatie.Ook haar ouders begrepen niets van het plotselinge vertrek en konden geen contact met haar meer krijgen.
Toch brak de zon weer door in mijn leven. Op mijn werk ontmoette ik Merel.
Het duurde niet lang of we gingen op vakantie.
We kwamen in een resort terecht met heerlijke sauna’s en mooie zwembaden.
Overdag was het prachtig weer maar als we ’s morgens wakker werden, kon het af en toe behoorlijk regenen.
Vanuit ons bed keken we uit over een prachtig meer. Als het zo regende, kroop Merel nog eens weer lekker tegen me aan en luisterden we naar het geluid van de regen dat op het dak viel.
Zo tegen me aanliggend, mocht het van mij nog wel een tijdje regenen.    

Reacties

Populaire posts van deze blog

Ik word er gek van ……

Angstige momenten (deel4) - Slot. Lees in dit lange blog wat Julia in een paar dagen allemaal meemaakte en hoe het uiteindelijk met haar en Tim afliep..

Angstige momenten (deel 3).