Teer vaasje. Een blogje naar aanleiding van het stuk van Rutte vandaag in het Algemeen Dagblad.


Teer vaasje.

Een kat in het nauw maakt rare sprongen . Daarmee kun je Rutte momenteel het beste vergelijken.
Toen ik het stuk vanmorgen in het Algemeen Dagblad las, dacht ik Rutte heeft vast voor hij het stuk schreef de opiniepeilingen van de afgelopen tijd ook  bekeken en gezien dat zijn gammele kabinet, diep verdeeld over het klimaat, nog maar 50 van de 76 zetels overheeft. De schrik zit dan natuurlijk goed in de benen met de Provinciale Staten verkiezingen in maart a.s. op komst.
Als ik de opinie peilingen moet geloven, wordt de VVD voor een groot deel leeg gevreten door de partij van die gast die afgelopen zomer nog naakt bij het  zwembad lag en de andere kamer leden maar minkukels vindt omdat ze niet van klassieke muziek houden.

Daarom moet ‘ het volk‘ natuurlijk gewaarschuwd worden. Maar kijkend naar wat Rutte zelf heeft aangericht de afgelopen jaren was het beter geweest dat hij het stuk niet had geschreven.
’Het volk’ kan dan wel dom zijn in zijn ogen, maar is hopelijk niet zo dom dat ze weer in zijn leugens trappen bij de komende verkiezingen .
Rutte heeft het vaasje al lang geleden kapot geknepen toen hij de democratie uitholde, de multinationals bevoordeelde, de pensioenen uitkneep, de zorg de vernieling in hielp .... en vele andere beloften niet nakwam.
In het stuk vergelijkt hij kamer leden van andere partijen met schreeuwende vaders langs de voetballijn. Ik dacht, Mark , kijk eens naar je zelf en in jouw directe omgeving.
Hoelang is het geleden dat jij nog‘ pleur op ‘in de kamer riep en Dijkhoff de meest idiote proefballonnen op liet.

Rutte’s motto begint veel te lijken op:

Een dag niet gelogen, is een dag niet geleefd. 

Mocht je dit laatste niet geloven, let dan maar eens op wat er gebeurt na de komende verkiezingen.Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Het zou mij niet verbazen dat hij volgend jaar zijn toevlucht in Brussel zoekt om Juncker of Tusk op te volgen hetgeen hij nu in alle toonaarden ontkent. 

Ps,
Met dit blogje wil ik zeker geen lans breken voor de overige rechtse partijen, in tegendeel zelfs maar ook zonder die partijen zijn er genoeg fatsoenlijke partijen waar ik mijn stem wel aan zou kunnen geven.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Ik word er gek van ……

Angstige momenten (deel4) - Slot. Lees in dit lange blog wat Julia in een paar dagen allemaal meemaakte en hoe het uiteindelijk met haar en Tim afliep..

Angstige momenten (deel 3).