2019: Waar we heen gaan…… Rutte en Trump zullen wel zien. Een vooruit blik .


Waar gaan we heen in het nieuwe jaar? Dat heb ik mij de afgelopen tijd regelmatig afgevraagd.
Sinds een kleine twee jaar wordt één van machtigste landen in de wereld bestuurd door een idioot waarbij het elke dag de vraag is: waar zal hij nu weer mee komen.
Deze mafkees kreeg het voor elkaar dat binnen twee jaar de helft van zijn regering zelf besloot ermee te kappen of werd door hem de laan uitgestuurd.
Het is te hopen dat Trump de komende dagen tot inkeer komt en besluit de Amerikaanse troepen niet uit Syrië  en Afghanistan terug te trekken.
Zouden er in zijn bovenkamer niet een paar grijze cellen zijn die hem doen inzien welke gevolgen het terug trekken van die troepen voor de wereld kan hebben?

Ik denk niet dat aanklager Mueller met zijn onderzoek Trump ten val kan brengen maar ik hoop natuurlijk van harte het tegenovergestelde ; om hem ten val te brengen heeft hij de steun van de Republikeinen nodig maar die zullen deze slippendrager van Poetin ongetwijfeld knarsetandend in het zadel houden.

Ook in ons eigen mooie land kan het zomaar een ‘heet’ voorjaar worden.
De afgelopen dagen werden we in de kranten en op TV lekker gemaakt met de bedragen die de meeste mensen volgend jaar erbij zullen krijgen.
Ik geloof er echter geen biet van. Er zal wel meer geld binnenkomen maar waarschijnlijk nog meer geld uitgaan!
Wat te denken van de BTW verhoging op alledaagse goederen en dingen, de ziektekosten verhoging, de energiekosten stijging van honderden euro’s etc, etc.
En niet te vergeten wat er de komende jaren allemaal aan kosten op ons afkomt. Aan klimaatkosten.

Rutte c.s zal in het voorjaar wel ten val komen na de Provinciale verkiezingen en Rutte zal wel verdwijnen naar Brussel.
Echt verheugen doe ik mij  hier niet op ( alhoewel ik echt geen fan ben van de club van lachebekje Rutte)want ik moet maar afwachten of er straks in het steeds maar meer versplinterde kiezers landschap er een kabinet met een werkbare meerderheid gevormd kan worden.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Ik word er gek van ……

Angstige momenten (deel4) - Slot. Lees in dit lange blog wat Julia in een paar dagen allemaal meemaakte en hoe het uiteindelijk met haar en Tim afliep..

Angstige momenten (deel 3).