Hoe is het mogelijk in dit land?

Als aandachtig volger van het nieuws in dit kikkerlandje schrik je toch wel eens als je in de krant leest of op Tv  ziet hoe het anno 2015 gesteld is met sommige  mensen in ons mooie land.

Zit je ‘s morgens aan een lekker ontbijt is het eerste wat de aandacht trekt een bericht  : 1 op de 9 kinderen leven in dit land in armoede . 1 op de 9!!!!  Hoe is dat in vredesnaam mogelijk denk je dan . We behoren tot de meest welvarende landen in de wereld en dan toch leven  zoveel kinderen in armoede . Verschrikkelijk . Als ik zo iets lees denk ik direct wat een toekomst heeft zo’n kind  ?

Of zo’n ander bericht : in steeds meer plaatsen komen voedselbanken en helaas moeten steeds meer mensen er  gebruik van maken . Goed dat deze voedselbanken bestaan en  dat vele vrijwilligers zich daarvoor inzetten maar toch blijft ook dit  een bericht waar je niet vrolijk van wordt.

Of je ziet een programma op TV waaruit blijkt dat in Nederland 60000 dak-of thuislozen zijn . 60000: bijna de gehele bevolking van een middelgrote stad in Nederland of een vol voetbal stadion  !!!! Uit het programma bleek dat het in feite iedereen kan overkomen zoals het verhaal dat ging over een kapper uit Amersfoort die jarenlang een eigen zaak had en nu failliet was. Opvang overvol en dus moest hij slapen in de bosjes.   

Gelukkig leef ik in een land waar veel aandacht is voor het leed van mensen overal in de wereld maar als je zulke berichten leest of TV programma’s ziet denk ik  hier kan ook nog wel wat meer  aandacht aan besteed en verbeterd worden.

Met de hoop op een altijd betere wereld in mijn achterhoofd  staan de Kerstdagen voor de deur . Misschien eens even tijd om na te denken dat niet iedereen het zo goed heeft als jij of ik  .

Reacties

Populaire posts van deze blog

Ik word er gek van ……

Angstige momenten (deel4) - Slot. Lees in dit lange blog wat Julia in een paar dagen allemaal meemaakte en hoe het uiteindelijk met haar en Tim afliep..

Angstige momenten (deel 3).