De wereld van illusie in Mindf*ck.

Toen ik in juni 1951 geboren werd was er nog geen televisie. De eerste uitzending in zwart-wit vond plaats op 2 oktober 1951. De eerste 20 jaren van mijn leven heb ik nauwelijks Tv gekeken omdat mijn ouders pas begin jaren 70  een TV aanschaften. Ook was alles toen nog goed te volgen want er waren slechts 2 zenders  (Nederland 1 en Nederland  2) en omdat we in het oosten woonden konden we ook Duitse zenders ontvangen. Ja, ja  wat een luxe . Nu lijkt dat belachelijk met 10 tallen Tv zenders, uitzending gemist  en Tv via internet.

Met zoveel programma’s op Tv kwam ik er onlangs achter dat ik toch iets gemist had . Gelukkig is er  Uitzending gemist.

Als ik iets zie of doe, probeer ik het zo goed mogelijk te begrijpen maar soms kun je niets alles begrijpen wat je ziet en dan denk je :hoe flikken ze dat in hemelsnaam? Vandaar dat ik ook al een aantal jaren geleden het boek  -we zijn ons brein - van Dick Swaab aangeschaft heb  om enig idee te krijgen wat zich allemaal in onze bovenkamer afspeelt.

Er zijn in de afgelopen decennia verschillende programma’s op Tv geweest met goochelaars /illusionisten zoals Hans Kazan of Hans Klok. Veel mooie dames hebben ze laten verdwijnen, uit het niets te voorschijn getoverd of doormidden gezaagd.
Zelf beschik ik niet over die gaven maar er zijn best enkele vrouwen die ik zelf doormidden zou willen zagen of voor eeuwig laten verdwijnen .Nee, nee niet mijn eigen vrouw, dochters of schoondochter natuurlijk.

Ja, wat had  ik nu gemist ? Tussen de programma’s bij uitzending gemist kwam ik Mind f*ck tegen. Een programma op Nederland 3 dat sinds maandag 5 januari wekelijks om ongeveer 21.20 u wordt uit -gez0nden. Terug kijkend op internet zag ik een frisse jonge illusionist  (Victor MIds)-die ook arts- is en onbegrijpelijke dingen doet. Neuromagic wordt het genoemd. Nee , je ziet niet langer trucs met glitter gordijntjes of doorgezaagde dames zoals bij Hans Kazan of Hans Klok . Neuromagic of te wel Mindf*ck is in feite een combinatie van illusionisme , psychologie ,vingervlugheid en geneeskunde


Inmiddels heb ik al enkele leuke uitzendingen gezien. Zo liet hij o.a. in een uitzending zien hoe je beinvloedt wordt door de reclame uitingen aan de muur in een supermarkt  of je ziet hoe hij in Amsterdam een meisje op pad stuurt om haar droomwoning te vinden en aangekomen bij haar droomwoning zit er een sleutel in haar jas die op het slot van de woning past. Onbegrijpelijk voor een leek! Het leuke aan deze jonge illusionist is dat hij achteraf vaak uitlegt wat er met je gebeurt is. Mindf*ck dus.( Terug) Kijken!!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Ik word er gek van ……

Angstige momenten (deel4) - Slot. Lees in dit lange blog wat Julia in een paar dagen allemaal meemaakte en hoe het uiteindelijk met haar en Tim afliep..

Angstige momenten (deel 3).