Daar zit je dan….achter de geraniums /elk nadeel heeft zijn voordeel.

Zondagochtend 8.30u. Carolien wordt wakker en staat op. ”Blijf jij maar lekker liggen ; dat is goed voor je knie “ zegt ze. Zoiets laat ik mij geen 2 keer zeggen en draai me weer om. Weldra ben ik weer in een diepe slaap gevallen. Tegen half elf maakt ze mij wakker en zegt : ” Ik ga “ Slaperig antwoord ik ”Veel plezier vandaag”. Vlug een kus en weg is ze.

Ze gaat vandaag een dagje naar de sauna met haar dochter. Heerlijk vinden ze dat. Zelf heb ik na jaren het laatste jaar ook weer aardig de smaak te pakken gekregen van het relaxen in de sauna. Lekker zo’n dagje af en toe in de sauna. Als ze bij onze dochter weggaan vraagt ons oudste kleinkind ”Waar gaan jullie heen? “Naar de sauna “ antwoordt Oma . “Naar de blote billen “ voegt haar vader - die niets van de sauna moet hebben- er nog aan toe .

 Enkele uren nadat Carolien thuis de deur achter zich had dichtgeslagen schrik ik wakker. Vlug douchen en korte tijd later heb ik mijn verlate ontbijt achter de kiezen. Twee kranten lagen te wachten om gelezen te worden . Eerst de Stentor maar daar ik ben ik in relatief korte tijd doorheen. Dan de Volkskrant met zijn verschillende bijlagen . Een lust voor een lezer. Ik lees de krant met veel genoegen en enkele uren later ben ik weer volledig op de hoogte van al wat zich op deze aardkloot afspeelt. Soms wordt je daar niet vrolijk van maar soms denk je bij een artikel waar gaat het over ? Hebben ze niet wat anders te doen ? Zoals bij een artikel over het feit of de 3 wijzen uit het oosten bij  Jezus geboorte nu wel of niet een ster aan de hemel hebben zien staan die hen de weg wees naar Bethlehem. Waar sterrenkundigen  zich 2000 jaar later nog druk over kunnen maken !

Zo zittend onder de kerstboom terwijl vrouwlief geniet in de sauna denk ik wat zal ik nu nog eens doen. Ha, d’r ligt een lekker biertje in de koelkast , Brugse zotte , gekregen bij mijn afscheid. Wat smaakt dat biertje lekker als ik even later voor de zoveelste keer geniet van de DVD hell freezes over van de Eagles. Geweldige muziek telkens weer, daar kan  ik nog jaren van genieten.

Terwijl de lasagne staat op te warmen in de oven stapt Carolien de kamer weer in. De rust is weer voorbij. Zo kan gedwongen achter de geraniums zitten soms ook wel zijn voordelen hebben. Beide hebben we een lekker dagje achter de rug.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Ik word er gek van ……

Angstige momenten (deel4) - Slot. Lees in dit lange blog wat Julia in een paar dagen allemaal meemaakte en hoe het uiteindelijk met haar en Tim afliep..

Angstige momenten (deel 3).