Jeuk, …… maar dan op een leuke manier!.

Als je aan jeuk denkt dan is het meestal niet zo positief. Vaak moet je al krabben als je er aan denkt. De jeuk waarover ik het in dit blogje wil hebben  is daarop een aangename uitzondering.

Gisteren waren we aan het zappen op Tv en kwamen op Ned 3  terecht . Nou niet direct onze meeste favoriete zender. Toch bleven we hangen in een programma dat net was begonnen.
We lagen af en toe echt in een deuk van het lachen. Waar ging het om???

De Vara had een nieuwe comedy gemaakt met o.a. Thomas Acda en Peter Heerschop en Jelka van Houten. Ze belanden vaak in ongemakkelijke, pijnlijke situaties waaruit ze zich al improviserend moeten zien te redden. Heel leuk!.

In de uitzending van gisteren kwam Thomas o.a. zijn bovenbuurman tegen tijdens het boodschappen doen met Peter. Zoals wel vaker voorkomt wou Thomas eigenlijk liever niets van doen hebben met zijn bovenbuurman. Buren zijn wat anders dan  vrienden; vrienden kun je kiezen, buren krijg je cadeau! Thomas ontliep dan ook zijn buurman. Helaas.
Na het boodschappen doen stond de bovenbuurman hem echter al boven aan de trap op te wachten; hij wou de sleutel van zijn huis even afgeven voor noodgevallen.

Even later kwam Thomas dat wel goed uit want hij kwam ruimte te kort in de diepvries. En jawel, bij de buurman was nog wel ruimte.
Thomas ging daarna gauw aan het koken want ‘s avonds kwam een stel vrienden eten. Toen hij  druk aan het koken was zei zijn vriendin dat er nog een stel kwam eten. Hier had Thomas met het vlees niet opgerekend. Gelukkig had de buurman nog wat vlees in  de diepvries. Hij schreef de buurman een briefje dat hij vlees had geleend en ging gauw weer aan de slag met het diner.

Terwijl ze genoten van het eten, ging opeens de bel. De bovenbuurman ……
Waar is mijn vlees????  …dat..,.dat heb ik gebruikt ,zei Thomas voor ons etentje. Ik kwam wat tekort .. Ik had toch een briefje geschreven! 
Jawel, zei de buurman . Het is prima dat jij vlees van mijn leent maar dit is mensenvlees!!!!! dat ik gebruik bij mijn onderzoek………
Je kunt je de reacties van de tafelgasten voorstellen. Gat ver damme……..

Dit was slechts een klein deel van het programma ; vele andere leuke scenes kwamen erin voor .We kijken vast weer de volgende keer. Leuk, leuk ,… leuk.  (’s maandag ’savonds op Ned 3 vanaf  6 januari 2014).

Reacties

Populaire posts van deze blog

Ik word er gek van ……

Angstige momenten (deel4) - Slot. Lees in dit lange blog wat Julia in een paar dagen allemaal meemaakte en hoe het uiteindelijk met haar en Tim afliep..

Angstige momenten (deel 3).