Music was my first love.

Ja, muziek was mijn eerste liefde in mijn leven, daar hoeven we echt niet moeilijk over te  doen. En ze is nooit uit mijn leven verdwenen.Wat zou het stil zijn als ik niet meer naar de radio of naar mijn eigen Lp’s of CD ”s zou kunnen luisteren.
Van mijn zakgeld kocht ik in 1966 mijn eerste single : Monday, Monday van de Mama’s en de Papa’s die ik kon draaien op de platenspeler van mijn broer.
Een aantal jaren later kon ik van mijn eerste verdiende centen zelf een platen speler kopen, een Dual. Vanaf die dag groeide mijn verzameling platen gestadig totdat de vinyl platen uit de gratie raakten en in begin jaren tachtig de eerste CD’s werden aangeschaft.
Hoewel tegenwoordig alles gestreamd wordt, ben ik degene die nog wel eens een CD aanschaft. Als Carolien niet thuis is, wil nog wel eens muziek lekker hard door ons huis klinken en kan ik lekker meebrullen.
De laatste maand van het jaar is voor mij als muziekliefhebber een plezierige tijd want de Top 2000 is weer te horen wat altijd een hoop herinneringen naar boven brengt. Jullie zullen wel denken, die man wordt oud als ik onthul dat ik dit jaar voor het eerst naar de Evergreen Top 1000 op Radio 5 luister.
Nou, jullie denken maar voor mij (ons) is het een feest de herkenning.

Toen ik de lijst in de krant zag staan, was het niet moeilijk een verhaaltje te bedenken die bestaan uit de titels van liedjes die in de Top 1000 staan.

At the bus stop stond ik op iemand te wachten. Mijn vader stapte net de bus uit en vroeg wat ik daar moest. I’m  waiting for a friend zei ik en hij liep verder. Does your mother know dat je niet thuiskomt, vroeg hij nog.
In ‘het dorp’ wist iedereen dat mijn vader ‘voor haar ’ al een hele tijd zorgde. God only knows hoe lang ze nog zou leven. Af en toe dreigde ze in coma te raken, een soort twilight zone. Don’t cry daddy , try to remember de goede tijden zei ik als ik zag dat hij het moeilijk had.
Ik was nog jong en ‘vrijgezel. At seventeen ontmoette ik Angie.
Ik weet het nog goed. Het was op een Tuesday afternoon dat ik met haar in het kronenburg park zat. We waren al een tijd aan het kletsen toen ze zei Hey Joe , kiss me quick .Lang aarzelde ik niet en Then I kissed her.
Angie was een mooie brown eyed girl. ‘Zelfs haar naam was mooi’.
De lonely days waren verleden tijd. Al gauw kwam ze bij ons thuis. ‘Hier kom ik weg’ zei ik tegen haar als ik door het dorp liep.
Een hele tijd waren we happy together en al gauw nadat we verkering kregen, zei ze tegen me let’s spend the night together maar als we in bed lagen, vroeg ze ‘mag het licht uit.’  ’ Je hoeft me niet te zeggen’ dat je van mij houdt, fluisterde ik in haar oor.
Maar een paar maanden later was de liefde voorbij. We kregen ruzie en ze zei : don’t let me be mis understood. Ik liep kwaad de deur uit en riep I’ll find my way home. I’ve been loving you too long. Het was al after midnight en toen ik terecht kon bij een vriend in een Haus am See. Non Je Ne Regrette rien zei ik tegen mijn vriend toen hij over Angie begon.

En zo kan ik nog wel een paar bladzijden doorgaan

Reacties

Populaire posts van deze blog

Ik word er gek van ……

Angstige momenten (deel4) - Slot. Lees in dit lange blog wat Julia in een paar dagen allemaal meemaakte en hoe het uiteindelijk met haar en Tim afliep..

Angstige momenten (deel 3).