Niemand weet hoe laat het is…….

Carolien moest vanmorgen alweer vroeg op pad om op te  passen op ons jongste kleinkind, Fiene,  dat volgende week ook al weer 2 jaar oud wordt. Ja, de tijd gaat snel.
Ik verkeer nog in een heel andere wereld als tegen negen uur de telefoon gaat. “Sliep je nog?” vraagt ze . “Ja “antwoord ik slaperig. “Tijd om op te staan “ zegt ze. We kletsen nog wat en dan zegt ze tussen neus en lippen door  “ David Bowie is ook overleden”. ”Tjonge alweer een” antwoord ik en even later draai ik me nog even lekker om. Een half uurtje later zit ik fris en fruitig aan mijn ontbijt met zoals gewoonlijk de radio op radio 2.
Als Carolien het me niet verteld had, dan was het me nu wel gauw duidelijk geworden dat David Bowie  was overleden. 2 dagen eerder was hij net 69 jaar oud geworden. 
Om de haverklap was er wel een nummer van hem op de radio  te horen en keerde ik weer terug naar mijn jeugd.  Niemand weet hoe laat het is….  ( een mooi lied van Youp van het Hek over het feit dat niemand weet wanneer de dood de fiets bij hem/haar komt stallen) besef je als je zo’n bericht over iemands overlijden hoort.
Achttien jaar oud was ik toen Bowie  in 1969  doorbrak met Space Odity . In dat jaar was ook de eerste maanlading met de Apollo 11 .
Zelf was ik niet zo’n grote fan van hem maar vond ik zijn bekende nummers wel goed zoals Changes of Young Americans, Under Pressure , Golden Years , Rebel Rebel en  Let’s dance .

Nu ik zelf dit jaar 65 jaar hoop te worden ga je ook meer beseffen dat inderdaad …..niemand weet hoe laat het is.
Zo hield eind 2014 het leven ook al op voor een van mijn idolen Joe Cocker. Joe met zijn prachtige rauwe stem brak door op het Woodstock festival (with a little help from my friends) in hetzelfde jaar 1969 dat David Bowie zijn eerste grote hit had. Joe werd ook helaas maar 70 jaar oud . Ook Errol Brown van Hot Chocolate legde vorig jaar het loodje. (You sexy thing,Emma etc).

Zo stalt de dood bij steeds meer idolen uit mijn jeugd de fiets; zelf hoop ik dat hij nog vele jaren mijn deur voorbij gaat.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Ik word er gek van ……

Angstige momenten (deel4) - Slot. Lees in dit lange blog wat Julia in een paar dagen allemaal meemaakte en hoe het uiteindelijk met haar en Tim afliep..

Angstige momenten (deel 3).