Verschrikkelijk

Vrijdag 13 november. 
‘s Avonds kijk ik op TV toch maar naar Wales-Nederland terwijl ik er niet al te hoge verwachtingen van heb. Nederland wint weer eens een keertje mede dankzij Arjen Robben. De wedstrijd is afgelopen en ik sla aan het zappen en kom bij Nieuwsuur terecht.
Er lijkt iets ernstigs aan de gang .Waar is mij al gauw duidelijk : in Parijs en dat het goed mis is ook. 29 doden worden al spoedig gemeld door diverse media. Vreselijk .
Op meerdere plekken in de mooie stad Parijs worden willekeurige onschuldige mensen afgeslacht door een stelletje idioten. Inwendig begin ik te koken van woede en tegelijkertijd wellen tranen in mijn ogen op bij de verschrikkelijke beelden op Tv en zoveel onrecht mensen aangedaan.
Je zult maar op een terras zitten of genieten van een optreden van jouw favoriete band en dan neergemaaid worden door deze idiote fanaten. Wie zit er op een mooie dag niet lekker op een terras of wie gaat er niet eens naar een voetbalwedstrijd of concert? M.a.w nergens lijk je meer veilig als je in een grote stad woont.

Wat ik mij afvraag is wat speelt er zich af in het hoofd van deze mensen ( mensen ?? beesten is misschien een beter woord) voordat ze tot deze verschrikkelijke daden komen. Je zou toch denken het zijn niet alleen maar jonge jongens en /of meiden die geen gezond verstand hebben maar toch in staat zijn om fatsoenlijk na te denken!!!!.
Uren later zit ik nog gekluisterd aan de buis en het dodental is dan al opgelopen tot meer dan veertig. Ik probeer te slapen maar de vreselijke beelden spoken nog enige tijd door mijn hoofd.
De volgende ochtend hoor je dat er 129 doden zijn en 352 gewonden waarvan 99 zeer ernstig. In wat van een wereld leven we met zulke idioten onder ons in Europa.


Ook in ons mooie land zal dit tot extra onrust leiden en angst dat dit ook hier een keer kan gebeuren. Miljoenen oorlogslachtoffers zijn op drift geraakt mede door dit soort idioten als in Parijs .Velen van de asielzoekers zijn net als jij of ik en zijn alleen op zoek naar liberté, unité, égalité. Laten we hopen dat de nuchtere Hollander zijn kop erbij houdt en dat we ons niet laten uitspelen tegen elkaar hoe verschillend we ook over allerlei zaken mogen denken.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Ik word er gek van ……

Angstige momenten (deel4) - Slot. Lees in dit lange blog wat Julia in een paar dagen allemaal meemaakte en hoe het uiteindelijk met haar en Tim afliep..

Angstige momenten (deel 3).