De dag begon als alle donderdagen.



Bij een vriendin op Facebook kwam ik de Korte Verhalen Challenge van November tegen.De uitdaging is een kort verhaal te schrijven van ca 300 woorden. Voor elke dag in november krijg je een openingszin waar het verhaal mee moet beginnen.
Voor 1 november is die zin: De dag begon als alle donderdagen. Omdat ik schrijven een leuke hobby vind, ga ik de uitdaging aan. Hierbij het eerste korte verhaal.  



Kort verhaal -1 november.

De dag begon als alle donderdagen. Na een verfrissende douche trok ik mijn badjas aan en liep de trap af. De geur van vers gezette koffie kwam me vanuit de kamer al tegemoet. Heerlijk.
Onder het ontbijt bladerde ik even door de krant en ergerde me aan een artikel over het afschaffen van de dividend belasting. Was die 2 miljard niet beter te besteden?
Even later viel mijn oog op een verhaal over ouderen die vereenzamen.
Sinds een paar jaar ging ik twee keer in de week naar Johannes, een oude vrijgezelle boer die aan de rand van het bos woonde.
Johannes was een echte  keutelboer met slechts een paar koeien, kippen en een paar loslopende varkens. Dat was zijn hele bezit.
Regelmatig was langs ik de vervallen boerderij gelopen en had een praatje met hem gemaakt als hij bezig was de koeien met de hand te melken. Het leek wel of Johannes altijd verkouden was door de druppel aan de neus die bij Johannes leek te horen.
Af en toe stak zijn vrijgezelle zus Marie haar hoofd om de deur. Schichtig trok ze zich terug als ze me zag. Al jaren had ze zich niet meer vertoond in het dorp.
Meestal kwam ik na zo’n praatje met verse eieren thuis. Geld wilde Johannes daar nooit voor hebben. Sinds haar dood woonde Johannes alleen  in de oude vervallen boerderij waar ook binnen de tijd had stil gestaan.  
Na het ontbijt stapte ik weer op de fiets om Johannes op te zoeken.
Toen ik het erf op fietste, kwam de oude fox hond me jankend tegemoet lopen. Hij sprong tegen me op en bleef maar janken. 
Dit keer was Johannes niet te vinden in de schuur waar hij altijd aan het rommelen was. Wel zag ik de achterdeur los staan. De oude fox leidde me als het ware er heen. Door de half openstaande deur zag ik Johannes op de grond liggen……..

Reacties

Populaire posts van deze blog

Ik word er gek van ……

Angstige momenten (deel4) - Slot. Lees in dit lange blog wat Julia in een paar dagen allemaal meemaakte en hoe het uiteindelijk met haar en Tim afliep..

Angstige momenten (deel 3).