Harry’s art…

Onverwachts werd mij een aantal maanden geleden door mijn jongste dochter, Michelle , gevraagd of ik zin had mee te gaan naar een schilder workshop in Apeldoorn.  Lang hoefde ik niet na  te denken; het leek mij wel wat.

Meer dan 5 jaar geleden vroeg ik mij af wat me  zoal leuk zou lijken om te gaan doen als ik met pre-pensioen was. Was schilderen niet wat ? In ons dorp huis werden wel eens schilder cursussen gegeven en toen een cursus aquarel verven voorbij kwam meldde ik mij aan. Na een aantal maanden had ik daar toch genoeg van en voelde meer voor een andere techniek zoals acryl verven. Prompt kreeg ik dat jaar met  Sinterklaas een schildersezel, wat kleinere doeken en tubes acrylverf van mijn kinderen. Toch kriebelde het een tijd niet meer en namen door omstandigheden heel andere dingen mijn tijd in beslag .  

Voor de lezers van mijn blogs is wel bekend dat ik inmiddels  met pre–pensioen ben en dat  ik de draad weer zou kunnen oppakken. De uitnodiging van Michelle kwam op een mooi moment nu de herfst nadert. We zouden naar een Jack’s art workshop gaan. Kijk maar eens op de face-book pagina daarvan of zijn website. Zo gezegd, zo gedaan.

Woensdagavond j.l. Pap, weet je al wat je gaat schilderen vanavond? Mijn hoofd zat vol met  ideeen maar of ze uitvoerbaar zouden zijn was de vraag! Vol goede moed gingen we op pad.
Toen we tegen zevenen de hal binnen kwamen speelde Jack voor DJ . Want schilderen in zo’n workshop doe je wel op lekkere muziek. Toen ik Jack zag dwaalden mijn gedachten af naar vroeger; naar Ibiza.  Waarom ? Jack had op zijn rug  Pacha staan en dat was nu net de mooie, hippe  discotheek met lekkere muziek die net geopend was toen ik in 1974  mijn vakantie daar vierde.

Eerst bekeken  we de schilderijen  die in vorige workshops waren gemaakt terwijl de overige deelnemers binnen druppelden. Tegen half acht betrad Jack het podium en binnen de kortste keren had hij een kunstwerk gemaakt. Ja, niet met kwasten of zo maar met verfrollers zoals ik ze al jaren thuis gebruik als ik mijn huis moet opschilderen en met knijp flessen. Alsof dit nog niet genoeg was leek het wel of Jack kwaad was; hij doopte de verfroller eens goed in de verf en kwakte ten slotte de verf op het  doek. Oei, dacht ik daar gaan mijn mooie plannen. “Veel plezier “ zei hij.

Daar stonden we dan ; we legden onze doeken op de grond en lieten onze plannen varen .Michelle ging een  koe schilderen en zelf wilde ik op een donkere achtergrond allerlei cirkels en ellipsen maken in mooie kleuren met de knijpflessen. Maar de knijpflessen werkten minder goed mee dan gewenst en moest ik daarom  ook dat idee laten varen en heb ik  a la Jack de volgezogen verfrollers hun werk laten doen. Het was een heel leuke avond met mijn dochter.

Deze avond heeft mij enthousiast gemaakt voor het acryl verven en deze herfst/winter ben ik van plan een 4 of 8 weekse cursus acryl verven te volgen in Zwolle zodat me dat daarna  thuis een mooie invulling van mijn vrije tijd kan gaan geven.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Ik word er gek van ……

Angstige momenten (deel4) - Slot. Lees in dit lange blog wat Julia in een paar dagen allemaal meemaakte en hoe het uiteindelijk met haar en Tim afliep..

Angstige momenten (deel 3).