Zo de buisjes zitten er weer in !!!

In een vorige blog een tijdje geleden schreef ik dat ik noodgedwongen “achter de geraniums zat” vanwege knieproblemen. Helaas is het niet bij knie problemen alleen gebleven de afgelopen maanden. Momenteel ben ik een zeer slechte klant voor mijn ziektekosten verzekeraar want deze weken zie ik regelmatig de orthopeed, de KNO-arts ,de neuroloog en de cardioloog en fysiotherapeut .What happened?

Allereerst ging het mis met mijn knie op het moment dat ik dacht te gaan genieten van mijn pre-pensioen. Dit is inmiddels zo’n 5 maanden geleden. De problemen met de knie losten niet op door rust of een spuit in de knie. Nee, als ik een uurtje ging lopen leek het soms wel of ik stomdronken was door het slingeren onder het lopen of slepen met mijn rechterbeen.2-3 weken terug moest ik weer voor controle naar de orthopeed en die zag me door de knie gaan en vond het nu wel lang geduurd hebben en ondernam de nodige acties ( aanvullende rontgen foto’s werden direct gemaakt , MRI scan aangevraagd , fysiotherapie en onderzoek  naar aansturing van zenuwen en spieren door de neuroloog).Hopelijk levert dit eindelijk eens wat concreets op en valt er wat aan te doen.

Alsof dit nog niet genoeg mijn plezier verstierde kreeg ik eind februari weer eens griep! Sinds ik verplicht de griepprik krijg, krijg ik prompt de griep. Telkens een flinke griep waar ik vroeger voor de griepspuit niet of zelden last van had. Weken lang heb ik gehoest en daarnaast kreeg ik in de afgelopen 7 weken 2 x een fikse oorontsteking!!
Dus eerst maar eens weer naar mijn dokter geklept; daar wordt je afgescheept met de assistente die je in de oren tuurt en je met een neusspray weer wegstuurt. Ja, dan komt het wel los . Ja, ja  niks van dat alles en al weken zo doof als een kwartel.
Na de tweede oorontsteking maar weer naar de dokter . Ja, nu tuurde  hij zelf in mijn oren en ging tekeer met de stemvork . Zonder resultaat bij mijn linkeroor. Je linker trommelvlies is helemaal naar binnen getrokken en het rechtertrommelvlies  iets minder dan de linker. Geen wonder dat ik zo doof was als een kwartel . En ja, de dokter verwees mij door naar de KNO-arts.
Eerst maar eens een gehoor test. Daar zit je dan tussen de kleine kinderen en de grijze tortelduiven .
Vanmorgen kon ik terecht voor de uitslag ervan en het vervolg.
Ja, dat zag er niet zo geweldig uit.Vooral mijn linkeroor; vlgs haar duurde het niet lang voor ik aan een hoorapparaatje toe was.
Echter voor mijn gevoel ben  ik nog lang niet toe aan …een bezoek aan  Beter horen !!
Maar ook zij tuurde nog even goed in mijn oren en zag dat er achter allebeide trommelvliezen vocht zat. Ze zei dat ze een uur later nog wel wat tijd om er buisjes in te zetten en zo gebeurde.
Er werd wat schuim in mijn oor gespoten ter verdoving en na een kwartier kreeg ik nog een venijnige  spuit in mijn oor. Menigeen vond dat geen pretje werd mij van te voren nog even medegedeeld .
Binnen het uur zat er in beide oren een buisje en kon ik weer horen. Een wereld van verschil. Daar kun je wel even pijn voor lijden. Over 2 maanden worden mijn oren nogmaals getest om de toestand goed in kaart te kunnen brengen.


Morgen nog even een ECG ter controle van mijn hart en hopelijk ben ik dan van de cardioloog af. Voorlopig heb ik de buik vol van al die artsen en wil weg achter de geraniums!!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Ik word er gek van ……

Angstige momenten (deel4) - Slot. Lees in dit lange blog wat Julia in een paar dagen allemaal meemaakte en hoe het uiteindelijk met haar en Tim afliep..

Angstige momenten (deel 3).